Un mare di civiltà: il Mediterraneo come oggetto d’insegnamento storico nelle scuole
A sea of civilisation: the Mediterranean as a subject for History teaching in schools
Abstract
Mediterranean region history teaching is very important nowadays. The traditional nation‐based narrative has to be integrated rather than abandoned. Students should be able to learn history multiperspectevely in order to be active citizens in a complicated world. In this framework Mediterranean history is a perfect example in which many study cases can be taught in school. Euroclio is ready to coordinate and lead as many as possible projects in which teachers and educators can produce learning material upon one or another of the many Mediterranean history facets.
L’insegnamento della storia mediterranea è oggi molto importante. La storiografia nazionale deve essere integrata piuttosto che abbandonata. Gli studenti, se vogliono diventare cittadini attivi, dovrebbero imparare la storia in modo multi‐prospettico. In questo quadro la storia del Mediterraneo è un perfetto esempio per sviluppare studi di caso. Euroclio è pronta per coordinare e dirigere gli insegnanti alla realizzazione di quanti più progetti sia possibile. L’obiettivo finale è la redazione di materiale didattico.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this Journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the Journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This Journal permits and encourages authors to post items submitted to the Journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this Journal.