Fighting Religious Illiteracy with Knowledge. Presentation of PARS, Portale di formazione e informazione per il contrasto dell’analfabetismo religioso
Abstract
The paper presents the research which brought to the development of Portale di formazione e informazione per il contrasto dell’analfabetismo religioso (PARS – www.pars-edu.it). PARS is the outcome of a synergy which arose between the Education Department of UNIMORE and fscire.it (Bologna). It is a platform that allows the collection, use and sharing of already-existing, scientific materials related to religious issues. Its intention is to provide the public with a set of high-quality digital resources and tools for self-understanding on religious matters.
L’articolo presenta la ricerca che ha condotto alla creazione del Portale di formazione e informazione per il contrasto dell’analfabetismo religioso (PARS – www.pars-edu.it). PARS è il frutto di un lavoro sinergico realizzato dal Dipartimento di Educazione di UNIMORE e da fscire.it (Bologna). È una piattaforma di raccolta, fruizione e condivisione di materiali specifici sul tema delle religioni e intende mettere a disposizione del pubblico un insieme di strumenti e di risorse digitali di alta qualità scientifica che favoriscano l’auto-comprensione e formazione sul tema delle religioni.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this Journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the Journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This Journal permits and encourages authors to post items submitted to the Journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this Journal.